ويندوز گرافيك + دانلود
وبلاگي براي علاقه مندان به گرافيك

 

رایت فایل های ISO با نرم افزار Nero



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 19 تير 1390برچسب:آموزش رایت فایل های ISO با نرم افزار Nero,آموزش,ایمیج, توسط حسين جنگي

تغییر فرمت هارد از FAT32 به NTFS - طراحی سایت و پرتال پرنیان وبنوع فرمت هارد ديسك PC ، توسط فايل سيستم تعيين مي شود. در واقع فايل سيستم چگونگي ثبت اطلاعات روي هارد ديسك را مديريت مي كند. ويندوز براي مديريت ثبت اطلاعات در هارد ديسك، از سه گونه فايل سيستم استفاده مي كند :

اولين نوع آن ها كه FAT يا File Allocation Table نام گرفتند، توسط سيستم عامل هاي داس و ويندوز ( تا ويندوز 95 ) مورد استفاده قرار مي گرفتند. اين روش قالب بندي اطلاعات، با نام FAT16 نيز شناخته مي شد. زيرا بر اساس داده هاي 16 بيتي كار مي كرد. دومين نوع آن ها FAT32 نام گرفت كه توسط ويندوز 98 ارائه شد. اين روش از روش FAT16 متمايز است و كاربر را قادر مي سازد بيشتر از 2 گيگابايت اطلاعات را روي هارد خود مديريت كند. سومين و آخرين روش ثبت داده ها روي هارد ديسك، با نام NTFS ( مخفف NT File System ) توسط ويندوز NT ، 2000 ، و XP مورد استفاده قرار گرفت.

اين روش نسبت به FAT16 و FAT32 از ثبات بيشتري برخوردار است و تاثير به سزايي در استفاده از حداكثر فضاي مفيد هاردديسك براي ذخيره اطلاعات دارد. براي اطلاع از نوع فايل سيستم هاردديسك خود ، روي My Computer كليك راست كنيد و سپس Properties را انتخاب كنيد. براي ديدن همه ديسك ها و پارتيشن ها، روي Start كليك كنيد و بعد روي My Computer كليك راست كنيد و سپس Manage و بعد از آن Disk Management را بزنيد. در اين قسمت مي توانيد نوع فايل سيستم هر پارتيشن يا هارد ديسك را ببينيد تا بدانيد سيستم عامل شما از چه سيستمي براي مديريت اطلاعات هارد ديسك استفاده مي كند. از آن جايي كه استفاده از NTFS به جاي FAT ، مزيت هاي متعددي در بر خواهد داشت.

اگر هنوز هارد ديسك شما مبتني بر FAT است، بهتر است آن را به NTFS تغيير دهيد. با استفاده از خط فرمان ويندوز يا نرم افزار Partition Magic ميتوانيد اين كار را انجام دهيد. البته قبل از آن كه شروع به كار كنيد، مطمئن باشيد كه از برنامه هاي خود نسخه پشتيبان گرفته ايد.

بدين منظور از منوي Start وارد Run شده و عبارت cmd را وارد نماييد ، سپس Enter را بزنيد تا وارد Command Prompt ويندوز شويد. حال به عنوان مثال براي تبديل سيستم فايل FAT32 به NTFS پارتيشن C ، دستور زیر را وارد نماييد :

Convert C:/Fs:NTFS

و سپس با فشردن کلید Y ، عمليات را تأييد کنيد و منتظر بمانيد تا فايل سيستمي شما از FAT32 به NTFS تغيير کنيد. همان طور که واضح است ، در صورتی که قصد داريد پارتيشن ديگري را تبديل کنيد ، نام آن را به جاي C وارد نماييد. پس از تبديل فرمتها نتيجه همان وقت اعلام ميشود. تنها در صورتيکه عمليات را بر روي پارتيشني که ويندوز کنوني در آن نصب است اعمال کنيد، عمل تبديل به بعد موکول ميشود و نياز است يکبار سيستم را Restart کنيد.

لازم به ذکر است جهت انجام عکس اين عمليات، يعني تبديل NTFS به FAT32 ، امکان اين کار از طريق CMD همانند بالا ميسر نيست. جهت انجام اين کار ميتوانيد پارتيشن مربوطه را با فرمت FAT32 فرمت کنيد و يا از نرم افزارهاي جانبي نظير Partition Magic استفاده کنيد.

-

 

ارسال در تاريخ شنبه 18 تير 1390برچسب:تغییر فرمت هارد از FAT32 به NTFS , توسط حسين جنگي

لوگین اتوماتيك در ويندوز XP - طراحی سایت و پرتال پرنیانفرض كنيم شما تنها كاربري هستيد كه از سيستم خود ( ويندوز XP ) استفاده ميكنيد. اگر شما ويندوز را طوري تنظيم كرده ايد كه هر بار بايد با پسورد وارد آن شويد و يا اينكه هربار صفحه Login بي دليل ظاهر ميشود و اين كار باعث آزار شما ميشود با اين آموزش ميتوانيد كاري كنيد كه ويندوز XP به صورت اتوماتيك و مستقيم و بدون درخواست پسورد وارد حساب كاربري شما ( Account شما ) شود.

فقط توجه داشته باشيد كه اين آموزش فقط براي افرادي مفيد خواهد بود كه به تنهايي از سيستمشان استفاده ميكنند و سيستم كاربر ديگري ندارد ، اگر غير از اين باشد آنوقت تمام كاربران ميتوانند بدون هيچ ممانعتي به راحتي و به صورت مستقيم به حساب شما دسترسي پيدا كنند ...

براي اين كار مراحل زير را دنبال كنيد :

  1. ابتدا از طريق منوي Start برنامه Run را اجرا كنيد.
  2. سپس در آن تايپ كنيد control userpasswords2  و بعد Enter را بزنيد. با اين كار برنامه User Accounts باز ميشود.
  3. در صف حه اي كه باز ميشود آن Account اي را كه ميخواهيد به عنوان حساب اصلي و ابتدايي در نظر گرفته شود انتخاب و آن را Highlight كنيد.
  4. بعد از اين كار تيك كنار عبارت User Must Enter a User Name and Password to Use this Computer را حذف كنيد.
  5. سپس روي دكمه Apply كليك كنيد. بعد يك پيغام نمايش داده ميشود كه براي تأييد پسورد User اي كه انتخاب كرده ايد ميباشد. بعد از تأييد روي دكمه Ok كليك كنيد.
  6. بعد از يك بار Restart كردن سيستم تغيير اعمال ميشود.

 

ارسال در تاريخ شنبه 18 تير 1390برچسب:لوگین ( Login ) اتوماتيك در ويندوز XP , توسط حسين جنگي

بسیاری از برنامه های کامپیوتری برای تست سریال و کدهای اکتیوسازی به سرور سایت مربوطه وصل می شوند تا اصل بودن سریال برنامه را چک کنند.
و به علت این که اکثر کاربران ایرانی از سریال های تقلبی یا کرک برنامه استفاده می کنند احتمال این که برنامه به اینترنت وصل شده و پس از مدتی پیغام اکتیو نبودن برنامه ظاهر می شود هست.
بدین منظور شما می توانید با قرار دادن نام برنامه در فایروال ویندوز، مانع بروزرسانی و چک لایسنس برنامه شوید.

 

 

برای افزودن برنامه به فایروال ویندوز 7 مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به منوی Start رفته و بر روی Control Panel  کلیک نمایید.
  2. گزینه Windows Firewall را اجرا نمایید.
  3. در این پنجره بر روی گزینه Advanced Setting کلیک کنید.
  4. در پنل سمت چپ بر روی گزینه inbound Rules کلیک کنید. اکنون در پنل Action بر روی گزینه ...new Rule کلیک کنید.
  5. اکنون بر روی program کلیک کرده و next را بزنید.
  6. گزینه This Programs Path را انتخاب کنید و با زدن دکمه browse فایل اجرایی (exe.) برنامه مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه next را بزنید.
  7. در پنجره بعدی گزینه Block the connection  را انتخاب نمایید و next را بزنید.
  8. در پنجره پایانی در قسمت Name نام نرم افزار را تایپ نمایید و دکمه finish  را بزنید. بدین ترتیب مانع آپدیت برنامه می شوید.
  9. در نهایت هم همین مراحل را برای Outbound Rules‌ انجام دهید تا برنامه نتواند اطلاعاتی را به خارج از کامپیوتر شما بفرستد.

 

برای افزودن برنامه به فایروال ویندوز xp مراحل زیر را انجام دهید. ( تست نشده )

 

   1. به منوی Start رفته و بر روی Control Panel  کلیک نمایید.
   2. گزینه Windows Firewall را اجرا نمایید.
   3. در این پنجره بر روی گزینه Exceptions کلیک کنید و Add رو بزنید.

 

پس از انجام عملیات فوق ، می بایست نام برنامه مورد نظر در لیست Exception مشاهده گردد. در صورتی که قصد بلاک نمودن موقت فعالیت ارتباطی یک برنامه را داشته باشیم،می توان از Cehckbox موجود در مجاورت نام برنامه استفاده نمود . برای حذف دائم یک برنامه موجود در لیست Exception ، می توان از دکمه Delete استفاده نمود .
کاربرانی که دارای اطلاعات مناسب در رابطه با پورت های مورد نیاز یک برنامه می باشند ، می توانند با استفاده از Add Port ، اقدام به معرفی و فعال نمودن پورت های مورد نیاز یک برنامه نمایند . پس از فعال نمودن پورت ها ، وضعیت آنان صرفنظر از فعال بودن و یا غیرفعال بودن برنامه و یا برنامه های متقاضی ، باز باقی خواهند ماند . بنابراین در زمان استفاده از ویژگی فوق می بایست دقت لازم را انجام داد . اغلب از ویژگی فوق در مواردی که پس از اضافه نمودن یک برنامه به لیست Exception همچنان امکان ارتباط آن با سایر کامپیوتر و یا برنامه های موجود در شبکه وجود نداشته باشد، استفاده می گردد .



 

 



 

        

                                       باتري لب تاب

تا حالا شما هم وسط کار با لپ تاپتان با تمام شدن باطری روبه رو شده اید و یا بصورتی مضحک به دنبال پریز برق برای شارژ لپ تاپتان جستجو کرده اید ؟ خب اگر اینطور است شاید این نوشتار به شما کمک کند تا این اتفاق ناگوار را به تعویق بیاندازید !


 


  • به طور متداول و همیشگی هارد را Defrag کنید , هرچه هنگام کار با لپ تاپ هارد کمتر کار کند انرژی کمتری هم مصرف میشود .
  • از روشنایی LCD بکاهید و اگر لپ تاپ شما قابلیت پایین آوردن فرکانس کاری CPU را دارد آن را به پایین ترین حالت درآورید ( البته در موارد اضطراری ! )
  • همه برنامه هایی را که بصورت نهان و در Background مشغول کار هستند را ببندید .
  • وسایل و ابزارهایی که بصورت اکسترنال وصل هستند را از لپ تاپ جدا کنید حتی Mouse را و بدانید که mp3 player ها از باطری لپ تاپ شما انرژی میدزدند !
  • Ram دستگاه را در صورت امکان افزایش دهید این باعث میشود فعالیت ها از طریق رم دستگاه انجام شود و کمتر منجر به فعالیت هارد شود .
  • CD/DVD را فراموش کنید ! در یک چشم بر هم زدن باطری خالی میشود.
  • محل اتصال باطری به دستگاه را تمیز نگاه دارید و با الکل ماهی یکبار مورد لطفشان قرار دهید .
  • سعی کنید باطری را به شارژر برای زمانی طولانی مدت وصل نکنید , باطری شارژ شده را مصرف کنید 2 الی 3 بار درهفته و نگذارید شارژ در آن بماند و اگر باطری شما از نوع Li-On است نگذارید کاملا خالی شود .
  • لپ تاپ را Standby نکنید , بجایش از Hibernate استفاده کنید هرچند آنچنان این کار باعث ذخیره انرژی نمیشود .
  • دمای لپ تاپ را پایین نگاه دارید , داغ شدن لپ تاپ باعث کار کردن بیشتر سیستم گرمازدایی میشود و در نتیجه باطری خیلی سریع تمام میشود .
  • چند کار را همزمان انجام ندهید , این کار باعث کار کردن بیشتر اجزاء دستگاه میشود و ...
  • قابلیت Auto save را از برخی برنامه ها مانند Word ( البته بسیار مفید هستند ) بردارید .
  • وقتی از باطری استفاده میکنید کارهای گرافیکی را به پایین ترین حالت ممکن برسانید , بازی کردن را که اصلا فراموش کنید !
  • اگر لپ تاپ شما قدیمی است و از باطری Li-On استفاده نمیکند بگذارید باطریش خالی شود و سپس شارژ کنید .
  • در صورت امکان یک باطری اضافه خریداری کنید و شارژ شده همراه خود داشته باشید تا این همه زحمت را متحمل نشوید .
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:15 روش برای افزایش طول عمر باطری لب تاب شما,افزایش طول عمر باطری لب تاب,لب تاب, توسط حسين جنگي

 

خيس شدن گوشي

تصویر کنید ؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر ، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید! اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99% مواقع!) تمامی امید و آرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است! اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند! ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است!

ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید! :

Ernesto Londoño ، خبرنگار واشنگتن پست ، پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمیگردد و شروع میکند به شستن دست و رویش ، اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی قرار بود ، ناگهان در چند لحظه کیف میگردد و گوشی BlackBerry نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد! پس از اینکه از شوک حادثه خارج میشود ، سریع گوشی را از آب خارج میکند ، باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار میکند! اما پس از اندکی هنگامی که میبینید این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد حالت کما شده است ، به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس میگیرد و از او کمک میخواهد. دوست عزیز هم در پاسخ او میگوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته! همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم (ترفندستان) ولی این نکته دیگر واقعأ ظریف است! سر انجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می ماند ، کاملأ سالم و مانند روز اولش میشود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد.
این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است ، البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که ظاهرأ وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار میکند و فاش شدن نامش برای او دردسر ساز خواهد بود.

اما در این زمینه میتوان عمل دیگری را نیز صورت داد:
گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود. الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود.

این روش شاید بیشتر قابل ادراک تر باشد! اما کارایی روش اول بیشتر است.
همچنین از این روش برای خشک سازی iPod ، دوربین فیلمبرداری و امثال این دستگاه ها نیز میتوان استفاده کرد.

 

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منویStart، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیزRun وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Runرا در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

برای این کار:

ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.
 
لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:Run,افزودن Run به منوی Start ویندوز7 ویستا,ويندوز 7,start, توسط حسين جنگي

صفحه قبل 1 صفحه بعد