ويندوز گرافيك + دانلود
وبلاگي براي علاقه مندان به گرافيك
IBM

همانطور که می دانید امروز در نارنجی به IBM تعلق دارد. شرکتی که از بنیان گذاران صنعت فن آوری اطلاعات محسوب می شود و به تازگی وارد ۱۰۱ سالگی شده است. شاید با نبودش کامپیوتر ها به خانه های ما راه پیدا نمی کردند و یا به این شکل نبودند.

 
 

بد نیست در ادامه مطلب به فن آوری های پایه گذاری شده توسط IBM که بعضا در زندگی روزمره با آنها سر و کار داریم نگاهی بیاندازیم. با ما همراه باشید

 
 

۱- کامپیوتر های شخصی

1.jpg

‏IBM نقش پدر را در کامپیوترهای شخصی ایفا می کند. این IBM بود که به خانه های ما کامپیوترهای شخصی را آورد و با تمام قدرت انقلابی را در صنعت کامپیوترهای شخصی و ابر کامپیوتر ها رقم زد. این انقلاب بعد از ارائه IBM 5150 در سال ۱۹۸۱ به اوج خود رسید و بعد از آن مایکروسافت و اپل نیز به صنعت کامپیوترهای شخصی پیوستند تا جهش ایجاد شده توسط IBM را پیش ببرند.

 
 

۲- جراحی لیزیک

2.jpg

۳ دانشمند IBM به نامهای سموئل بلوم، راگاسوامی سرینیواسان و جیمز واین نمی دانستند با تکنولوژی لیزر ماورا بنفش که توسط IBM از یک شرکت دیگر خریداری شده بود چه کاری انجام دهند.

 
 

یکی از آنها برای روز عید شکرگزاری یک بوقلمون را به شرکت آورد و سپس به آن لیزر تاباند. آنها متوجه شدند که لیزر نقطه تحت تابش را بدون آسیب زدن به بافت اطراف آن تبخیر می کند. این بود سرآغاز ابداع جراحی لیزیک که بعدا در سال ۱۹۵۱ توسط FDA به تایید رسید.

 
 

۳- حافظه رم

3.jpg

رم حافظه ایست پرسرعت که نقش کلیدی را در کامپیوتر های ما ایفا می کند. در واقع تصور کامپیوتر ها بدون رم می تواند یک فاجعه باشد. رابرت دنارد در سال ۱۹۶۷ موفق به اختراع حافظه تصادفی دینامیک شد. این اختراع که با ترانزیستور ساخته شده بود در سال ۱۹۶۸ به ثبت رسید و تبدیل به استانداردی برای همه کامپیوترها شد.

 
 

۴-خرید اینترنتی

4.jpg

در سال ۱۹۹۴، ۲ مهندس این شرکت با نام های جان کینگ و جان نیلسن، اختراعی را به منظور سفارش اقلام بوسیله کاتالوگ های الکترونیکی به ثبت رساندند و سرآغاز رویای خرید اینترنتی را رقم زدند، شاید بدون این ۲ مهندس، آمازون هم تا این حد پیشرفته نبود.

 
 

۵- هارد درایو

5.jpg

با اینکه کم کم به پایان دوران دیسک های سخت می رسیم، ولی IBM بانی تمامی هارد درایو های کامپیوترهای شخصی طی ۳۰ سال گذشته است. تحقیقات ویلیام گودارد در دهه ۱۹۵۰ منجر به ساخت دستگاه ذخیره سازی مدل ۳۵۰ شد و این اولین استفاده از حافظه های مغناطیسی در کامپیوتر بود. در سال ۱۹۵۶ که این دستگاه به شکل یک کمد به ارتفاع تقریبی ۲ متر و طول ۱۵۰ سانتیمتر تولید شد. دستگاه با در اختیار داشتن ۵۰ صفحه مغناطیسی که ۱۲۰۰ دور در دقیقه می چرخیدند، می توانست ۵ میلیون حرف و یا عدد را در خود جای دهد.IBM توانست تا سال ۱۹۶۱ و پیش از پایان تولید این مدل، ۱۰۰۰ دستگاه را روانه بازار کند.

 
 

۶- فرود انسان بر سطح کره ماه

6.jpg

۴۰۰۰ کارمند IBM برای ساخت کامپیوتر و نرم افزار ناسا که قرار بود آپولو ۱۱ را به ماه بفرستد تلاش می کردند. آنها سیستمهایی برای هدایت راکت ها و مانیتورینگ همزمان ساختند. مهندسان موفق شدند تا ابر کامپیوترهایی را که به اندازه یک یخچال جا می گرفتند تا اندازه چمدان کوچک کنند.

 
 

مسئول پرواز آپولو ۱۱ میگفت که : بدون IBM و سیستم هایی که آنها مهیا کردند، ما نمی توانستیم بر روی کره ماه فرود بیاییم.

 
 

۷ و ۸ - بارکد و کارت مغناطیسی

7-8.jpg

بر طبق گفته مجله Popular Mechanics ، بارکد و کارتهای مغناطیسی را IBM طراحی و اختراع کرده است. ایده اولیه بارکد در اواخر دهه ۱۹۴۰ ایجاد شد ولی بدلیل عدم وجود تکنولوژی مناسب به منظور خواندن علامت ها، توسعه بارکد ها تا زمان ورود لیزر متوقف ماند. جورج لارر، مهندس IBM به همراه تیمش موفق شد تا اطلاعات چاپ شده را توسط لیزر بازخوانی کند و بارکد را در سال ۱۹۷۴ به جامعه مصرف کننده هدیه دهد.

 
 

کارتهای مغناطیسی همچون کارتهای بانکی، توسط جرمی اسویگل در اواخر دهه ۱۹۶۰ ابداع شد، که نمونه اولیه آن تکه مقوایی بود که بر رویش نوار مغناطیسی چسبیده بود. این تکنولوژی در سال ۱۹۷۰ وارد بازار شد و تبدیل به یک ابزار فراگیر گشت.

 
 

۹ - کنسول های بازی

9.jpg

تقریبا تمامی کنسول های بازی موجود در بازار با قلب تپنده IBM زنده اند. شرکت نینتندو از زمان تولید کنسول گیم کیوب از پردازنده های این شرکت استفاده می کند. حتی کنسول جدید نینتندو از نوع خاصی از پردازنده IBM بهره می گیرد که در ابر کامپیوتر واتسون از آن استفاده شده است.

 
 

نظر شما راجع به پدر فن آوری اطلاعات چیست؟

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:9 فن آوري مهم و پر كاربرد كه IBM پايه گذار آنها است,IBM,فن آوري, فن آوري برتر, توسط حسين جنگي

صدا چیزی نیست که بخواهیم از آن فرار کنیم اما در مورد کامپیوتر، این مساله به هیچ عنوان صادق نیست. ما همیشه از صدای زوزه ی فن هایمان بیزار هستیم. البته هنگامی که صدای بازی را بلند کرده ایم و یا با گوش دادن موزیک به کارمان ادامه می دهیم، این صدا در گوشمان گم می شود. ولی امان از آن وقتی که نیاز به سکوت داشته باشیم و فن ها ناگهان شروع به زوزه کشیدن کنند...در این مطلب می خواهیم به بررسی راه هایی بپردازیم که احتمالا شما را از این مشکل نجات خواهند داد.

 
 

اول از همه باید ببینیم این صدا ناشی از چه مساله ای است؟ گاهی این صدا از خود فن ناشی می شود و البته اگر مانند من، یک کیس شلوغ و انباشته از سیم دارید، ممکن است حتی صدایی شبیه تشعشعات رادیو اکتیو از کیس خود بشنوید! البته راه حل این مشکل سامان دادن به سیم هاست و پیچیدگی چندانی ندارد. اما در اکثر مواقع، وقتی فن شما شروع به زوزه کشیدن می کند، می خواهد به شما بگوید که اینجا بیش از اندازه داغ است. پس:

 
 

- پروسه ها را چک کنید

Faner.JPG

واقعا چرا زیر کاپوت کامپیوترمان باید بیش از اندازه داغ باشد؟ زیرا، کارت گرافیک یا پردازنده شما دارند به سختی کار می کنند. وقتی یک پروسه سنگین (مانند بازی یا تبدیل ویدئو از فرمتی به فرمت دیگر و ...) اجرا می شود، پردازنده و یا کارت گرافیک شما تحت فشار قرار می گیرند. پس بیشتر کار می کنند و گرمای بیشتری تولید می کنند فن شما هم برای پراکنده کردن این گرما، تند تر می چرخد و زوزه می کشد.

 
 

حال چه کار می شود کرد؟ اگر در ویندوز هستید لطفا کلید های Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید تا Task Manager اجرا شود. این کار را با کلیک راست کردن روی تسک بار و انتخاب گزینه ی Start Task Manager هم می توانید انجام دهید. اگر هم کامپیوتر شما موقتا قفل کرده، می توانید Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید و سپس گزینه ی یاد شده در بالا را انتخاب نمایید. کاربران مک هم می توانند Activity Monitor را زیر Applications/Utilities بیابند.

 
 

در تسک منیجر تب Process را انتخاب کنید تا مشاهده کنید که کدام پروسه چه مقدار از رم شما را اشغال کرده و پردازنده را چند درصد فعال کرده است. حالا از کجا می توانیم برنامه های مشکوک را بیابیم؟ وقتی دارید با برنامه ای تحت اختیار خودتان کار می کنید و می دانید که آن برنامه مجبور است توان زیادی را مصرف کند، چاره ای ندارید جز این که صبر کنید تا کار برنامه تمام شود. اما وقتی یک برنامه از کنترل خارج یا به اصطلاح Not Responding می شود، معمولا از حداکثر توان مجاز استفاده می کند. بنابر این شما باید به دنبال برنامه هایی بگردید که بدون اطلاع شما دارند از حداکثر توان مجاز استفاده می کنند.

1-2.JPG

البته گنگ دانستن واژه «حداکثر توان مجاز» کاملا به حق است. پس اینک یک روش خوب برای تشخیص: اگر پردازنده شما تک هسته ای است؛ در تسک منیجر به دنبال عدد 100 درصد باشید. (البته به طور تقریبی) اگر پردازنده شما دو ترید دارد، به دنبال درصد هایی بگردید که مضرب 50 هستند. برای پردازنده های چهار ترید از مضرب 25 ، برای شش ترید ، از مضرب تقریبی 16 و برای 12 ترید از مضرب تقریبی 8 استفاده کنید. برای دانستن تعداد ترید ها (رشته های پردازشی) می توانید در تسک منیجر به تب Performance رفته و در قسمت CPU Usage History، تعداد مربع ها را بشمارید!

 
 

بنابر این، اگر من یک پردازنده با چهار ترید داشتم، باید به دنبال اعداد 25، 50، 75 و 100 بگردم. البته باید گفت که در این بین، احتمال دیدن عدد 75 بسیار نادر است. به دلایلی که توضیح آن ها در این مطلب نمی گنجد.

 
 

اما اگر دیدیم که در تسک منیجر هم، همه چیز امن و امان است چه کنیم؟ در این حالت احتمالا کارت گرافیک شما بیش از اندازه درگیر شده. این حالت هم نادر است اما حتما آن را چک کنید. برای چک کردن، کافی است که به نرم افزار مخصوص کارت گرافیک خود مراجعه کرده و فعالیت آن را چک کنید. یک بار سیستم را ری استارت کنید و اگر دیدید این حالت مرتبا تکرار می شود، بهتر است درایور کارت گرافیک خود را به روز رسانی نمایید. اگر از مشکل گرافیکی هم خبری نبود باید:

 
 

- کامپیوترتان را خنک کنید:

4.jpg

این احتمال وجود دارد که کامپیوتر شما، به دلیل عدم خنک سازی مناسب، بیش از اندازه داغ شده باشد. به ویژه اگر از لپتاپ استفاده می کنید؛ این احتمال برایتان چند برابر است. ممکن است دریچه های گردش هوای لپ تاپ شما مسدود شده باشند و گردش هوای درون کیس بسیار کم شده و به خاطر دمای بالا، فن ها مجبورشوند به طور دیوانه واری کار کنند. این حالت برای دسکتاپ کمتر پیش می آید.اما اگر پیش آمد، سعی کنید جای کیس خود را کمی تغییر دهید ، در آن را باز کنید و از این قبیل کار ها ...

 
 

اگر این وضعیت را در لپتاپ مشاهده کردید (که احتمالا همینطور است) باید سعی کنید قسمت زیرین لپتاپتان را بالاتر ببرید تا امکان گردش هوا فراهم شود. این کار را می توانید با پایه های فن دار موجود در بازار انجام دهید و یا مانند تصویر عمل کنید و از یک وسیله ی دست ساز برای بالا بردن لپتاپ خود استفاده کنید. ضمنا این نکته واضح است که در آفتاب سوزان تابستان، باید در سایه با نوت بوک خود کار کنید.

 
 

اگر هیچ کدام از کار های بالا تاثیر گذار نبودند، باید:

 
 

- فن های خود را تمیز کنید:

3.jpg

دیگر راهی جز باز کردن در کیس برایتان باقی نمانده است. احتمالا چند ماهی است که در کیس خود را باز نکردید و اکنون می بینید که گرد و خاک، همه جا را پوشانده است. برای شما بهتر است که به تمیز کردن همه ی این گرد و خاک ها بپردازید. اما اگر حوصله اش را ندارید و نمی خواهید به حال کامپیوتر خود رحم کنید؛ لطفا به فکر گوش هایتان باشید و به داد فن ها برسید.

 
 

اول گرد و غبار را از پره های فن پاک کنید تا بخشی از صدای آزار دهنده را از بین ببرید. حالا بهتر است فن خود را روغن کاری کنید. برای این کار، این راهنمای تصویری را از دست ندهید. پس از این کار، احتمالا مشکل شما رفع خواهد شد. اما اگر مشکل از فن کارت گرافیک بود باید چه کنیم؟ این مساله نادر است. اما این هم ، راهنمای خوبی است. اگرچه به دلیل تنوع فن های کارت گرافیک ممکن است برای شما کارا نباشد. به هر حال با کمی حوصله و کوشش، موفق خواهید شد که فن کارت گرافیک را هم باز کرده و اعمال لازم را روی آن انجام دهید.

 
 

شاید هم هیچ راهی برایتان جواب ندهد. بنابر این بهتر است با خون سردی فن خود را جدا کرده و یک فن جدید را جایگزین آن کنید. اما اگر این هم مشکلتان را حل نکرد، احتمالا بد شانس هستید! به هر حال ابزار هایی مثل Speedfan و smcFanControl برایتان محیا است و می توانید از طریق آن ها سرعت فن کامپیوتر خود را به طور دستی تغییر دهید. البته ما این روش ها را توصیه نمی کنیم و باید گفت که اگر مراقب نباشید، استفاده از این برنامه ها می تواند به سخت افزار شما آسیب بزند.

 
 

در هر صورت، حتما دلیلی وجود دارد که باعث زیاد شدن صدای فن می شود و این دلیل می تواند گرمای زیاد باشد. وقتی هم که به طور دستی سرعت فن ها را پایین ببرید، آنگاه گرما مضاعف می شود و به سخت افزارتان آسیب وارد می کند. در عین حال این دو ابزار می توانند برای فهمیدن این که "کدام" فن دارد صدای اضافه تولید می کند؛ مفید باشند. پس تا وقتی که مشکلتان را کاملا حل نکرده اید، از این ابزار ها به عنوان یک راه حل استفاده نکنید.

 
 

امیدواریم که این راهنما بتواند به حل مشکل شما کمک کند. اگر شما راه های دیگری را برای حل مشکل صدای زیاد فن می شناسید یا تجارب خاصی در این زمینه داشته اید؛ می توانید آن ها را در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید. نارنجی باشید ...

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:صداي اضافه فن ها نشانه چيست و چگونه مي توانيم از آن خلاص شويم,فن کامپیوتر, توسط حسين جنگي
                      دانلود گرادینت فتوشاپ: گرادینت های وب سایت - WebStyle Gradients 02

در این مجموعه شاهد گرادینت های رنگی پر کاربرد در طراحی وب سایت هستند. گرادینت ابزار و افکت مفیدی برای طراحی است که در همه نوع طرح ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات

فرمت فایل: Grd
حجم فایل: 0.111 مگابایت
تاریخ انتشار: 08:00 - 90/3/24
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود گرادینت فتوشاپ: گرادینت های وب سایت - WebStyle Gradients 02,فتوشاپ, توسط حسين جنگي
دانلود SpotOnTheMouse v2.4.1 - نرم افزار نمایش محل کلیک ماوس و کلید فشرده شده صفحه کلید

SpotOnTheMouse نرم افزاری است که برای مجسم کردن عملکرد اشاره گر ماوس و صفحه کلید طراحی شده است. با نصب و اجرای این نرم افزار، کلیک های ماوس بر روی صفحه نمایش از طریق افزوده شدن یک دایره رنگی اطراف آن نمایان خواهند شد. این نرم افزار perceptibility اشاره گر ماوس را بهبود می بخشد. همچنین این نرم افزار فشرده شدن کلید های خاصی از صفحه کلید که توسط خود شما انتخاب شده است را نمایش می دهد.
در واقع این نرم افزار برای افرادی که فیلم های آموزشی نرم افزارها را تهیه می کنند و یا به آموزش جهت بازاریابی نحوه کار نرم افزاری می پردازند، مورد نیاز است. با نصب این نرم افزار به هنگام آموزش نیازی نیست به دفعات، چپ کلیک کردن و یا راست کلیک کردن با ماوس بر روی قسمتی را بیان کنید، این نرم افزار امکان افزودن شمایلی از ماوس را در کنار اشاره گر برای شما فراهم می آورد و به این ترتیب حاضران خود می توانند چگونگی عملکرد ماوس را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنند.

حوزه کاربرد این نرم افزار تنها به استفاده در آموزش محدود نمی شود و از دیگر موارد استفاده این نرم افزار می توان به کمک به افراد با بینایی کم در استفاده از کامپیوتر اشاره کرد. این نرم افزار به آنها در تشخیص سریع تر محل اشاره گر ماوس کمک خواهد کرد. همچنین برای افرادی که در کار با ماوس مشکل دارند مناسب خواهد بود. همچنین این نرم افزار به کمک نرم افزار های ارائه ای چون Microsoft PowerPoint می آیند و با نصب این نرم افزار ابزاری برای اشاره بر روی اسلاید ها با ماوس فراهم خواهد شد و این دایره رنگی نمایان شده برای چند ثانیه در محل کلیک ماوس باقی خواهد ماند. این نرم افزار برای کار با نرم افزار های گرافیکی چون Photoshop نیز مفید خواهد بود و به شما کمک می کند که در موقعیت قرارگیری ابزارها دقت کنید. همچنین این نرم افزار برای خواندن متن های بلند بسیار مناسب خواهد بود و به این ترتیب دیگر چشم شما خط های متن را به هنگام خواندن گم نمی کند. تنها کافیست نرم افزار را نصب کرده، اجرا کنید و سپس ماوس را از زیر خط های متن عبور دهید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار SpotOnTheMouse:
- افزودن یک هاله زرد رنگ اطراف اشاره گر ماوس
- افزودن خط های عمودی و افقی به اشاره گر ماوس هر جایی که عبور می کند
- ایجاد یک دایره رنگی با هر کلیک ماوس
- افزودن فلش هایی بالا و پایین ماوس اشاره گر ماوس که جهت چرخش ماوس را نمایان می کنند
- امکان افزودن گرافیکی از ماوس در کنار اشاره گر
- نمایش شاخص هایی از صفحه کلید
- و ...
 

The SpotOnTheMouse application was designed to be a mouse pointer action visualization software.

More info (open/close)

سیستم مورد نیاز

- 1.6 MB of hard disc space
- The processor should not be too slow. Especially with Windows 95, 98, ME or NT more than 300 MHz is recommended.

مشخصات

شرکت سازنده: Markus Welz
قیمت: 7.73 دلار آمریکا (صرفاً جهت اطلاع)
حجم فایل: 0.986 مگابایت


 



ادامه مطلب...
دانلود کلیک شماره 334 - ضمیمه فناوری اطلاعات روزنامه جام جم

عناوین ضمیمه کلیک روزنامه جام جم شماره 334:
- رقابت هکرها در دانشگاه شریف
- حمایت‌های باشگاه نانو فناوری از برترین‌های المپیاد نانو
- 11 مرکز داده ملی ساخته می‌شود
- آغاز طرح ملی یادگیری با همکاری دانشگاه‌ها
- توقف عرضه آیپد 2 و درگیری با مدعیان
- پایان اوج پیامک‌ها
- پلیس اسپانیا در خدمت سونی
- مدافعان حریم خصوصی علیه فیس‌بوک
- سایت استادان کد هک شد!
- نکات مثبت و منفی استفاده از نسخه‌های جدید مرورگرها

- مسنجر تحت مرورگر
- نرم‌افزارسازی تحت وب
- رد گم کردن سارقان صفحه‌کلیدی
- صفحه دلخواه بوت ویندوز
- نقاشی با شعله‌ آتش
- نرم افزارهای گوگل برای سیستم عامل آندروید، که اکثر نیاز‌های شما را برآورده می‌کند
- حساب‌های کاربری در ویندوز 7
- بهترین نام سال، نه بهترین بازی
- بازی، آینده‌ای روشن برای لس‌آنجلس تاریک
- بازی، 10 لژیون Dungeon Siege III
- بازی آنلاین، دریچه‌های آنلاین
- خانه‌ها هم می‌فهمند!
- تمام لامپ‌های ما IPV6 خواهند داشت
- آشنایی با محیط کاری فتوشاپ
- کاربرد زبان‌های برنامه‌نویسی در هوش مصنوعی
- عینک‌های 3 بعدی با سیم انویدیا
- آنبرد غول‌های سیلیکونی در عرصه ویندوز 8
- جای خالی تاندربولت در پردازنده‌های جدید آیوی بریج
- گرافیک پیشرفته انویدیا GTX560M در لپ تاپ‌های آپتیموس
- ترفند: سطح حرفه‌ای،کپی فایل متنی یا دایرکتوری از خط فرمان!
- ترفند: سطح مبتدی، راحت بچسبانید!
- ترفند: سطح مبتدی، تغییر رمز آفیس 365
- ترفند: سطح حرفه‌ای، خواندن چند جی‌میل در آیپد و آیفون
- ترفند: سطح مبتدی، مرتب سازی با موضوع در گوگل
- ترفند: سطح مبتدی، پرندگان خشمگین در کروم!
- ترفند: سطح متوسط، تغییر تصویر آلبوم در پیکاسا
- و ...

 

مشخصات

ناشر: روزنامه جام جم
فرمت کتاب: PDF
تعداد صفحات: 16
تاریخ انتشار توسط ناشر: 1390.03.29
زبان: Persian
حجم فایل: 0.584 مگابایت

 

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود کلیک شماره 334 - ضمیمه فناوری اطلاعات روزنامه جام جم ,كليك, توسط حسين جنگي
دانلود کلیک شماره 333 - ضمیمه فناوری اطلاعات روزنامه جام جم

عناوین ضمیمه کلیک روزنامه جام جم شماره 333:
- یک ایرانی در میان 100 خلاق برتر سال 2011
- توصیه وزیر اطلاعات درباره امنیت شبکه‌های اینترنتی
- زیرساخت، ترافیک ترمینیشن را به مزایده گذاشت
- ماجرای هک ایران‌داک
- رونمایی از ویندوز 8
- گوگل، پلیس امنیتی اینترنت!
- احتمال عرضه آیفون ارزان، بیشتر شد
- اپل و دردسر ضد ویروس‌هایش
- تفاوت‌های انواع میزبانی وب یا Web Hosting
- میانبرهای گوگلی
 

- استخدام آنلاین
- آلبوم دیجیتال
- تغییر نام گروهی!
- کپی روی کپی
- ضدجاسوس گوگلی
- کارآگاه خصوصی موبایل
- آقای الوپ! چرا ویندوز فون؟
- پاکسازی بازار آندروید
- تازه‌های ویندوز 7 در نگاه اول
- این بازی نمی‌خواهد Need for Speed باشد!
- بازی، نوش دارویی برای دیابلو
- Gamer کیست؟
- Infamous2 اختصاصی PS3
- بازی آنلاین، Angry Birds آنلاین و بدون فلش
- فناوری‌هایی که در بدنمان زندگی خواهند کرد
- چگونه یک طراح حرفه‌ای شویم
- آشنایی با NuGet - بخش دوم
- تحلیل وضعیت حال و آینده کروم بوک‌ها یا لپ‌تاپ‌های کرومی‌گوگل
- ترفند: سطح حرفه‌ای، بازنشانی رمز عبور
- ترفند: سطح حرفه‌ای، زمان آخرین خاموشی
- و ...
 

مشخصات

ناشر: روزنامه جام جم
فرمت کتاب: PDF
تعداد صفحات: 16
تاریخ انتشار توسط ناشر: 1390.03.22
زبان: Persian
حجم فایل: 0.614 مگابایت
 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود کلیک شماره 333 - ضمیمه فناوری اطلاعات روزنامه جام جم , توسط حسين جنگي
دانلود والپیپر کامپیوتر - Wallpapers Mania 103

این مجموعه شامل سی وسه والپیپر کامپیوتر با فرمت jpg می باشد. افراد بسته به ذوق و سلیقه خود می توانند از این پک جدید والپیپر در طول ماه برای تزیین بک گراند دسکتاپ خود استفاده کنند.

مشخصات

فرمت فایل: Jpg
حجم فایل: 14.9 مگابایت
 

 

رمز فایل                 www.p30download.com

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود والپیپر کامپیوتر - Wallpapers Mania 103, توسط حسين جنگي
دانلود نقشه وکتور راه های ایران با بزرگنمایی بی نهایت - Iran Roads Map

در این بخش شاهد نقشه راه های ایران به صورت وکتور و با فرمت pdf هستید. از آنجائیکه این نقشه به صورت وکتور هست شما می توانید هر اندازه که بخواهید بر روی آن زووم کنید و از کیفیت آن کاسته نخواهد شد و به راحتی نیز می توانید هر قسمت از آن را چاپ کنید. هموطنان گرامی در مسافرت های خود می توانند از این نقشه به راحتی برای پیدا کردن مقصد خود استفاده کنند.

مشخصات

فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 1.19 مگابایت
 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب...
دانلود استایل فتوشاپ: افکت بک گراند گل دار - Damask Styles

این مجموعه شامل افکت بک گراند گل دار با فرمت Asl,psd می باشد. استایل یکی از ابزار های طراحی در نرم افزار فتوشاپ می باشد، طرح یا نوشته خود را آماده کنید و سپس پک های دانلود شده را در قسمت style فتو شاپ بار گذاری کنید و هنگامی که بارگزاری شد هر کدام از آن ها را که مایل هستید روی نوشته یا طرح مورد نظرتان اعمال کنید.

مشخصات

فرمت فایل: Asl, Psd
حجم فایل: 6.73 مگابایت
 

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود استایل فتوشاپ: افکت بک گراند گل دار - Damask Styles ,فتوشاپ, توسط حسين جنگي

دانلود اشکال فتوشاپ: اشکال ترکیبی - Mixed Shapes 03

  • مربوط به موضوع »

دانلود اشکال فتوشاپ: اشکال ترکیبی - Mixed Shapes 03

مجموعه فوق دارای 241 شکل متنوع و زیبا ترکیبی با فرمت CSH می باشد. شمامی توانید از این اشکال درطراحی های خود در محیط فتوشاپ کمک بگیرید. به خاطر ویژگی وکتور بودن یا خطی بودن شیپ ها بسیار محبوب هستند. این تصاویر بدون افت کیفیت براحتی در هر ابعادی بزرگ می شوند.
 

مشخصات

فرمت فایل: Chs
حجم فایل: 1.28 مگابایت
 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود اشکال فتوشاپ: اشکال ترکیبی - Mixed Shapes 03 ,فتوشاپ, توسط حسين جنگي
دانلود استایل فتوشاپ: استایل های زیبا به سبک الماس - Diamond Style Collection

این مجموعه استایل هایی زیبا و جذاب به سبک الماس و جواهرات و هم چنین نمونه هایی به فرمت PSD (تصاویر لایه باز) را شامل می شود که شما می توانید این افکت ها را به راحتی مشاهده نموده و حتی روی متن یا تصاویر خود کپی کنید و به متون و طرح های خود جذابیت خاصی را ببخشد و آن ها را مانند الماس و جواهرات با جلوه تر و زیبا تر نمایان کنید.

مشخصات

فرمت فایل: Asl,Jpg
حجم فایل: 4.03 مگابایت
 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود استایل فتوشاپ: استایل های زیبا به سبک الماس - Diamond Style ,فتوشاپ, توسط حسين جنگي
دانلود گرادینت فتوشاپ: گرادینت - 01 Gradients

این پک شامل یک مجموعه از زیباترین گرادینت های فتوشاپ می باشد که می توانید از آن ها برای رنگ آمیزی طرح ها و تصویر سازی های خود به صورت حرفه ای استفاده کنید و از آن ها لذت ببرید.
 

مشخصات

فرمت فایل: Grd
حجم فایل: 0.69 مگابایت
 

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود گرادینت فتوشاپ: گرادینت - 01 Gradients ,فتوشاپ, توسط حسين جنگي
دانلود براش فتوشاپ: ایجاد قطره شفاف آب - Clearwater Brush

این مجموعه که شاهد آن هستید براش با قابلیت براش زیبایی برای ایجاد قطره و لکه آب فرمت abr,jpg می باشد. طراحان خلاق می توانند از این مجموعه در طراحی تبلیغاتی و تجاری خود کمک بگیرند.

مشخصات

فرمت فایل: Abr ,Jpg
حجم فایل: 34.5 مگابایت 
 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود براش فتوشاپ: ایجاد قطره شفاف آب - Clearwater Brush ,فتوشاپ, توسط حسين جنگي
دانلود براش فتوشاپ: براش قلب - Hearts Brushes

شما کاربران گرامی شاهد براش زیبا و فرمانتیک ایجاد قلب های تزیینی و زیبایی در شکل و طرح های متفاوت هستید. طراحان خوش ذوق می توانند از این الگوی آماده رمانتیک در طراحی های خود بهره ببرند
 

مشخصات

فرمت فایل: Abr ,Jpg
حجم فایل: 7.27 مگابایت
 

 

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود براش فتوشاپ: براش قلب - Hearts Brushes ,فتوشاپ, توسط حسين جنگي
دانلود براش فتوشاپ: براش گرادینت - Gradient Shapes

شما کاربران گرامی شاهد براش جدیدی با قابلیت ایجاد گرادینت رنگی زیبا با فرمت abr می باشید. شما طراحان می توانید با کمک این براش در طراحی های هنری تبلیغاتی و تجاری آثار زیبایی را خلق کنید.
 

مشخصات

فرمت فایل: Abr ,Jpg
حجم فایل: 0.979 مگابایت
 

رمز فایل

www.p30download.com
 
 
        مطالب مرتبط
             
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود براش فتوشاپ: براش گرادینت - Gradient Shapes ,فتوشاپ, توسط حسين جنگي
دانلود براش فتوشاپ: براش ایجاد بک گراند دود مانند - Smoke Background

شما کاربران گرامی شاهد براش جدید دیگری با قابلیت ایجاد پس زمینه دود مانند با فرمت abr می باشد. طراحان می توانید از این آلگوی آماده براش بک گراند در طراحی های مه آلود و دود مانند استفاده ببرید.

مشخصات

فرمت فایل: Abr ,Jpg
حجم فایل: 8.0 مگابایت
 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود براش فتوشاپ: براش ایجاد بک گراند دود مانند - Smoke Background ,فتوشاپ, توسط حسين جنگي

DAPlayer v1.0.1.9

 پلیری قدرتمند و ساده جهت پخش فایلهای صوتی و تصویری رایج میباشد. این نرم افزار با توجه به استانداردهای پخش فایلهای Dvd و Blu-Ray ساخته شده و قادر به پخش بیشتر فرمتهای ویدئویی به طور کامل و بدون نقص میباشد. از نکات قابل توجه این نرم افزار میتوان به استفاده کم از پردازنده ، کیفیت بالای صوت و تصویر ، استفاده آسان از نرم افزار و سازگاری کامل با ویندوزهای مختلف اشاره نمود.

www.Clickkon.com


         لينك دانلود در ادامه مطلب

         مطالب مرتبط

  1. پلیر قوی آندروید RockPlayer Universal Full v1.7.1
ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:پلیر قوی DAPlayer v1,0,1,9 , توسط حسين جنگي

RockPlayer Universal Full v1.7.1

 یک پلیر بسیار قوی جهت پخش فایلهای صوتی و تصویری در گوشیهای آندروید میباشد. این نرم افزار از اکثر فرمتهای صوتی و تصویری مانند MKV ، AVI ، Rmvb ، Flv ، XVID ، و… پشتیبانی میکند. در ادامه مطلب میتوانید این نرم افزار را به صورت رایگان دانلود نمائید.

www.Clickkon.com


      لينك دانلود در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:پلیر قوی آندروید RockPlayer Universal Full v1,7,1 , توسط حسين جنگي

آموزش فتوشاپ - خلق یک متن شیشه ای پر شده از مایع در فتوشاپ

                   افکت متن شیشه ای

 

Layer styleها ابزارهای قدرتمندی در فتوشاپ هستند که این امکان را برای کاربر فراهم می کنند تا افکت های مورد نظر خود را با سرعت ساخته و آن ها را روی شئ اعمال کنند. امروز به شما نشان خواهیم داد چگونه از Layer style برای خلق یک افکت متن شیشه ای که از مایع پر شده است استفاده کنیم.

جزییات آموزش
- برنامه:  Adobe Photoshop CS3+
- سطح آموزش: متوسط
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 30 دقیقه


پیش نمایش تصویر نهایی
در پایان این آموزش به تصویری که در زیر مشاهده می کنید دست پیدا خواهیم کرد.



دانلود حجم 2.30 مگابایت - آموزش به همراه تصویر نهایی آن | لینک کمکی

دانلود حجم 1.52 مگابایت - سورس آموزش | لینک کمکی

   لینک دانلود برنامه Xara 3D

رمز فایل: www.persiangfx.com

 

 

مطالب مرتبط

  1. دانلود براش فتوشاپ: براش ایجاد بک گراند دود مانند - Smoke Background
  2. دانلود براش فتوشاپ: براش گرادینت - Gradient Shapes
  3. دانلود براش فتوشاپ: ایجاد قطره شفاف آب - Clearwater Brush
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آموزش فتوشاپ,خلق یک متن شیشه ای پر شده از مایع در فتوشاپ , توسط حسين جنگي

آموزش Xara 3D - آموزش ایجاد متون سه بعدی در Xara و فتوشاپ

آموزش ایجاد متون سه بعدی در Xara و فتوشاپ
 

 


 

در این آموزش شما با دو نرم افزار Xara 3D و فتوشاپ کار می کنید. نرم افزار Xara 3D  یکی از قدرتمندترین نرم افزارها برای خلق انواع تصاویر و متن های سه بعدی می باشد .
در این آموزش شما ابتدا متن مورد نظرتان را در نرم افزار Xara 3D تایپ و سه بعدی کرده و سپس متن سه بعدی را وارد نرم افزار فتوشاپ می کنید و در فتوشاپ به متن سه بعدی افکت می دهید.



جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 1 ساعت


پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.



 

دانلود حجم 4.14 مگابایت - آموزش به همراه فایل های به کار رفته در آن | لینک کمکی

دانلود حجم 22.40 مگابایت - لینک دانلود نرم افزار ایجاد متون سه بعدی Xara 3D

رمز فایل: www.persiangfx.com

 

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آموزش فتوشاپ,آموزش ایجاد متون سه بعدی در Xara 3D ,فتوشاپ , توسط حسين جنگي

آموزش فتوشاپ - ساخت گوی جادویی در فتوشاپ

ایجاد توپ جادویی

 

در این آموزش شما می توانید با تکنیک های ساده ی فتوشاپ و با بهره گیری از تجربه ی خودتان در زمینه فتوشاپ و چگونگی استفاده از ابزارها یک توپ جادویی ایجاد نمایید.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 2 ساعت


پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.


 
 
حجم فایل: 15.0 مگابایت

دانلود - آموزش به همراه تصویر نهایی و براش مربوطه | لینک کمکی

رمز فایل: www.persiangfx.com

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آموزش فتوشاپ,ساخت گوی جادویی در فتوشاپ , توسط حسين جنگي

طعمه نام یک رمان بسیار زیبا از مایکل کرایتون میباشد که امروز این کتاب را به صورت Pdf برای شما در سایت قرار داده ایم. این رمان در مورد زمان آینده و موجودات جدیدی که توسط انسانها بوجود خواهند آمد میباشد. در قسمتی از مقدمه این کتاب این گونه آمده است : ظرف پنجاه تا صد سال آینده، نوع جدیدی از موجودات پدید خواهند آمد. اینها موجوداتی مصنوعی خواهند بود بدین معنا که در آغاز طراحی آنها به دست بشر صورت خواهد گرفت. اما، توانایی تولید مثل خواهند داشت و به چیزی غیر از شکل اولیه ی خود تکامل خواهند یافت...

مشخصات کلی کتاب :

نام رمان: طعمه ( Bait )
نویسنده: مایکل کرایتون ( Michael Chrichton  )
مترجم: قاسم کیانی مقدم
تعداد صفحات: 23
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: پارسی

www.Clickkon.com


 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود رمان طعمه از مایکل کرایتون , توسط حسين جنگي

K-Lite Codec Pack 7.1.0

نسخه جدید سری کدکها جهت اجرا فایلهای صوتی و تصویری میباشد. این نسخه کدکها قابلیت اجرا تمامی فایلهای ویدئویی را داراست و همراه با این کدکها یک پلیر کوچک که تمامی فایلهای صوتی و تصویری را اجرا میکند نیز بر روی سیستم شما نصب خواهد شد. با نصب این نرم افزار مشکل عدم نمایش زیرنویسها نیز حل خواهد شد و تمامی فیلمها به صورت کامل و با زیرنویس صحیح نمایش داده خواهند شد.

بعضی از قابلیتهای K-Lite Codec Pack 7.1.0:

  • وجود تمامی کدکهای لازم
  • امکان پخش تمامی فایلهای تصویری
  • پخش زیرنویس به صورت کامل و صحیح
  • سازگار با تمامی ویندوزها مانند : Xp , 7 , Vista و...
  • و...

http://dl.clickkon.com/images/k-lite-codec-pack-.jpg

                    لينك دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود کدکهای جدید K-Lite Codec Pack 7,1,0 , توسط حسين جنگي

 

 

مجموعه 50 تصویر پس زمینه موبایل بسیار زیبا را در سایت کلیک کن برای شما آماده کرده ایم. این تصاویر با کیفیت بالا ، بدون تگ تبلیغاتی ، حجم مناسب و موضوعات مختلف ارائه شده اند. رزولوشن این تصاویر 360×640 است و برای گوشیها و سلیقه های مختلف مناسب میباشند.

www.Clickkon.com


 

 

           لینک دانلود

     حجم حجم : 3.4 مگابایت
 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, توسط حسين جنگي

 

 

دیکشنری فوق العاده قوی و پر طرفدار بابیلون (Babylon) یکی از معروفترین و پرکاربردترین فرهنگ لغات به صورت حرفه ای و پیشرفته میباشد که از زبانهای زنده دنیا از جمله زبان شیرین پارسی پشتیبانی میکند. این دیکشنری توانایی ترجمه کلمات از هر زبان به زبان دیگر و همچنین ترجمه سایت ها را داراست. همچنین این نسخه که همانند نسل های قبلی بیش از ۱۷ زبان زنده دنیا را به صورت پیش فرض پشتیبانی می کند قادر است تا علاوه بر تلفظ کلمات به زبان های مختلف متون را هم ترجمه کند.

www.Clickkon.com


 

نکته: برای اینکه دیکشنری بابیلون شما پس از مدتی غیر فعال نشود ، پس از نصب در قسمت تنظیمات و سپس Connections رفته و علامت Enable Online Updates را غیر فعال نمائید.

در صورتی که از سرور اول نتوانستید دانلود کنید از سرور دوم استفاده کنید.

  

لينك دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
استفاده فقط برای اعضا, رمز را وارد کنید


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود دیکشنری کرک شده بابیلون Babylon v8,0,10 Cracked , توسط حسين جنگي

 

 

Total Video Convertor 3.71 HD

 نرم افزاری پرقدرت جهت تبدیل فایلهای ویدئویی میباشد. این نرم افزار کم حجم علاوه بر تبدیل فایلهای رایج ویدئویی ، قادر به پشتیبانی از ویدئوهای HD و همچنین فایلهای DivX , Mkv , Blu-Ray و... نیز میباشد. همچنین این نرم افزار قابل اجرا بر روی ویندوزهای مختلف مانند xp و vista و 7 میباشد.

www.Clickkon.com


 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
رمز به ایمیل شما ارسال می شود


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:دانلود مبدل Total Video Convertor 3,71 HD , توسط حسين جنگي

Flv Player v4.4

همانطور که از نامش پیداست نرم افزاری جهت  پخش فایل های  FLV میباشد. این نرم افزار علاوه بر پخش flv امکان پخش فایلهای صوتی و تصویری رایج در اینترنت را برای شما فراهم میکند و شما به راحتی و بدون مشکل قادر به مشاهده ویدئوهایی مانند flv , mkv , mpg , mp4 و... خواهید بود.

                                                                     www.Clickkon.com


 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:پخش فایلهای Flv با Flv Player v4,4, توسط حسين جنگي

آموزش فتوشاپ - خلق یک تصویر زیبا با استفاده از افکت های لایه ای فتوشاپ

                      خلق تصویر زیبا با افکت های لایه ای

 

برای خلق یک تصویر چشم نواز و زیبا مانند تصویر زیر نیازی به صرف زمان طولانی و یا ترفندهای پیچیده نیست. در این آموزش به شما نشان خواهیم داد چگونه با اضافه کردن چند افکت ساده از جمله افکت تابش به این عکس می توان یک اثر زیبا و جذاب خلق کرد.
همچنین در این آموزش مهارت های کار با لایه های فتوشاپ شما تقویت خواهد شد و نکات مفیدی در مورد کاربرد ماسک، Blending Mode و Hue/Saturation فرا خواهید گرفت. شما یاد خواهید گرفت چگونه در مواقعی که تعداد لایه ها زیاد می شود بتوانید به خوبی آن ها را سازماندهی و مدیریت کنید، و چگونه می توان برای بالا بردن جلوه و جذابیت کل طرح، رنگ های مورد نیاز را اضافه کرد.

جزییات آموزش
- برنامه:  Adobe Photoshop CS4 
- سطح آموزش: متوسط
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 1 ساعت


پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.

 
 
  حجم فایل: 1.68 مگابایت
  رمز فایل: www.persiangfx.com
 
 

مطالب مرتبط

  1. دانلود براش فتوشاپ: براش ایجاد بک گراند دود مانند - Smoke Background
  2. دانلود براش فتوشاپ: براش گرادینت - Gradient Shapes
  3. دانلود براش فتوشاپ: ایجاد قطره شفاف آب - Clearwater Brush
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:خلق تصویر زیبا با افکت های لایه ای,آموزش فتوشاپ , توسط حسين جنگي

                   آموزش فتوشاپ - اضافه کردن رنگ های خارق العاده به متن 3 بعدی- قسمت دوم

          اضافه کردن رنگ های خارق العاده به متن 3 بعدی

 

این آموزش قسمت اول از یک سری دو قسمتی می باشد. شما در این آموزش چگونگی ایجاد  یک splatter یا افکت جالب از پخش شدن قطرات آب را فرا خواهید گرفت و همچنین شما می توانید در نرم افزار Xara یک متن ایجاد کنید و در فتوشاپ با استفاده از افکت های ویژه یک متن رنگی 3 بعدی صیقلی و براق ایجاد کنید. تکنیک های مفیدی این آموزش را پوشش می دهند که به شما اجازه می دهند هنر خود را به نمایش بگذارید. توصیه می کنیم این آموزش را از دست ندهید.
این قسمت اول آموزش می باشد. جزییات بیشتری باید به این آموزش اضافه شود. در قسمت دوم تکنیک های جذابی را به شما نشان خواهیم داد تا با استفاده از آنها به افکت های درخشان دست پیدا کنید و یک منظره خلاق، خلق می کنیم. 


جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 2 ساعت
- لينك دانلود نرم افزار سه بعدي Xara 6.0

پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.

 
رمز فایل: www.persiangfx.com
 
 

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آموزش فتوشاپ , اضافه کردن رنگ های خارق العاده به متن 3 بعدی, توسط حسين جنگي

آموزش فتوشاپ - اضافه کردن رنگ های خارق العاده به متن 3 بعدی- قسمت دوم

اضافه کردن رنگ های خارق العاده به متن 3 بعدی

 

این آموزش آخرین قسمت آموزش دو قسمتی اضافه کردن رنگ های فوق العاده به متن 3 بعدی می باشد. در این آموزش، شما یاد خواهید گرفت چگونه یک متن ساده را زنده کنید و و هرچیزی را در این متن 3 بعدی رنگی خارق العاده قرار دهید. تعدادی تکنیک موثر و مفید، این آموزش را پوشش می دهند که به شما اجازه می دهند تا کیفیت اثر هنری خود را به مرحله یا سطح بالاتری ارتقا دهید. توصیه می کنم این آموزش را از دست ندهید.


جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 2 ساعت


پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.

 
 
   رمز فایل: www.persiangfx.com
 
 

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آموزش فتوشاپ, اضافه کردن رنگ های خارق العاده به متن 3 بعدی , توسط حسين جنگي

ساخت گرافیک وب سه بعدی با Xara 3D 6.0

گرافیک سه بعدی
 

 


 

نرم افزار Xara 3D ابزاری قدرتمند در زمینه تولید گرافیک سه بعدی با کیفیت بالا در عرض چند دقیقه می باشد. این نرم افزار مورد استفاده طراحان گرافیکی وب و کاربران خانگی برای ساخت انیمیشن GIF، دکمه ها، لوگو، بنر گرافیکی و عناوین برای ارائه و صفحات وب می باشد. تمامی جزئیات از قبیل عمق، میزان نور، جهت تابش نور، نرمی، جنس، سایه ها و ... قابل تنظیم هستند.

قابلیت های كلیدی نرم افزار Xara 3D:
- قابلیت ساخت و وارد کردن متن
- کنترل کامل متن از جمله هم ترازی، بالانویس، خط فاصله، ردیابی
- ایجاد سرفصل های غیر متن
- طراحی خودکار
- کیفیت بالای نمایش بر روی صفحه نمایش
- قابلیت ساخت طرح های سه بعدی
- قابلیت تنظیم حجم و ابعاد طرح
- قابلیت ساخت لوگو، تیتر سه بعدی برای صفحات وب
- قابلیت ساخت انیمیشن های سه بعدی متحرک
- توانایی ویرایش و اعمال جلوه های ویژه
- کنترل بر عمق 3D
- امکان اعمال تنظیمات از یک تصویر به تصویر
- 27 نوع افکت مختلف با اندازه قابل تنظیم
- توانایی کنترل نور
- کنترل بر رنگ و یا بافت هر بخشی از تصویر و پس زمینه
- دارای 37 نوع بافت
- قرار دادن انیمیشن بر روی متن
- امکان قرار دادن دکمه های متحرک
- گرفتن خروجی در فرمت های JPEG, GIF, BMP, PNG ،ICO (icon), CUR (cursor), animated GIF, AVI و SWF (vector and bitmap)
- قابلیت ساخت محافظ صفحه نمایش
- تنظیم شفافیت پس زمینه
- و ...
 



قیمت: 39 دلار آمریکا
حجم فایل: 22.40 مگابایت
 

                           لينك دانلود در ادامه مطلب

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:ساخت گرافیک وب سه بعدی با Xara 3D 6,0, سه بعدی با Xara 3D 6,0 , Xara 3D 6,0 , توسط حسين جنگي

        

                                       باتري لب تاب

تا حالا شما هم وسط کار با لپ تاپتان با تمام شدن باطری روبه رو شده اید و یا بصورتی مضحک به دنبال پریز برق برای شارژ لپ تاپتان جستجو کرده اید ؟ خب اگر اینطور است شاید این نوشتار به شما کمک کند تا این اتفاق ناگوار را به تعویق بیاندازید !


 


  • به طور متداول و همیشگی هارد را Defrag کنید , هرچه هنگام کار با لپ تاپ هارد کمتر کار کند انرژی کمتری هم مصرف میشود .
  • از روشنایی LCD بکاهید و اگر لپ تاپ شما قابلیت پایین آوردن فرکانس کاری CPU را دارد آن را به پایین ترین حالت درآورید ( البته در موارد اضطراری ! )
  • همه برنامه هایی را که بصورت نهان و در Background مشغول کار هستند را ببندید .
  • وسایل و ابزارهایی که بصورت اکسترنال وصل هستند را از لپ تاپ جدا کنید حتی Mouse را و بدانید که mp3 player ها از باطری لپ تاپ شما انرژی میدزدند !
  • Ram دستگاه را در صورت امکان افزایش دهید این باعث میشود فعالیت ها از طریق رم دستگاه انجام شود و کمتر منجر به فعالیت هارد شود .
  • CD/DVD را فراموش کنید ! در یک چشم بر هم زدن باطری خالی میشود.
  • محل اتصال باطری به دستگاه را تمیز نگاه دارید و با الکل ماهی یکبار مورد لطفشان قرار دهید .
  • سعی کنید باطری را به شارژر برای زمانی طولانی مدت وصل نکنید , باطری شارژ شده را مصرف کنید 2 الی 3 بار درهفته و نگذارید شارژ در آن بماند و اگر باطری شما از نوع Li-On است نگذارید کاملا خالی شود .
  • لپ تاپ را Standby نکنید , بجایش از Hibernate استفاده کنید هرچند آنچنان این کار باعث ذخیره انرژی نمیشود .
  • دمای لپ تاپ را پایین نگاه دارید , داغ شدن لپ تاپ باعث کار کردن بیشتر سیستم گرمازدایی میشود و در نتیجه باطری خیلی سریع تمام میشود .
  • چند کار را همزمان انجام ندهید , این کار باعث کار کردن بیشتر اجزاء دستگاه میشود و ...
  • قابلیت Auto save را از برخی برنامه ها مانند Word ( البته بسیار مفید هستند ) بردارید .
  • وقتی از باطری استفاده میکنید کارهای گرافیکی را به پایین ترین حالت ممکن برسانید , بازی کردن را که اصلا فراموش کنید !
  • اگر لپ تاپ شما قدیمی است و از باطری Li-On استفاده نمیکند بگذارید باطریش خالی شود و سپس شارژ کنید .
  • در صورت امکان یک باطری اضافه خریداری کنید و شارژ شده همراه خود داشته باشید تا این همه زحمت را متحمل نشوید .
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:15 روش برای افزایش طول عمر باطری لب تاب شما,افزایش طول عمر باطری لب تاب,لب تاب, توسط حسين جنگي

آموزش فتوشاپ - استفاده از Mixer Brush برای تبدیل یک عکس به نقاشی در Photoshop CS5

 

 

                               آموزش تبدیل عکس به نقاشی

 

قبل از آمدن Photoshop CS5 تبدیل یک عکس به یک نقاشی واقعی یک کار حرفه ای بود که نیاز به ترفندها و تکنیک های پیچیده ای داشت. با روی کار آمدن Photoshop CS5 ابزارهای جدیدی در اختیار کاربران قرار دارد که برای دست یابی به چنین افکتی کمک به آنها کمک می کند. در آموزش امروز به شما نشان خواهیم داد چگونه از ابزار جدید Photoshop CS5 یعنی ابزار Mixer Brush برای تبدیل یک عکس به یک نقاشی واقعی استفاده کنید.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS5
- سطح آموزش: مبتدی
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 30-20 دقیقه
- مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)

پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.

 
 
 
 
   حجم فایل: 3.40 مگابایت
    رمز فایل: www.persiangfx.com
 
 
 
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آموزش تبدیل عکس به نقاشی,فتوشاپ,آموزش فتوشاپ, توسط حسين جنگي

 

 

اصول اولیه اصلاح رنگ تصویر در فتوشاپ

در این آموزش مراحل طراحی صورت انسان به سبک سورئال به شما نشان خواهیم داد. در اینجا از افکت موهای شعله ور و فروپاشی در فتوشاپ استفاده خواهیم کرد. در این آموزش برخی از مهارت های روتوش تصویر به کار رفته است. همچنین از بافت و براش های فتوشاپ برای اضافه کردن جزییات لازم بهره گرفته شده است.
تکنیک های به کار رفته در این آموزش برای طراحی آگهی های تبلیغاتی کوچک، بروشور و سایر رسانه ها قابل استفاده است.
جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: متوسط
- زمان مورد نیاز برای تکمیل پروژه: 30 دقیقه


پیش نمایش تصویر نهایی
در پایان این آموزش به تصویری که در زیر مشاهده می کنید دست پیدا خواهیم کرد.

 

 
 
 
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, توسط حسين جنگي

 

كاروانسراي مشيرالملك (دژ برازجان)

برازجان
بُرازگون

شرقی‌″۱۹ ′۱۲ °۵۱ شمالی‌″۴۴ ′۱۵ °۲۹ / °۵۱٫۲۰۵۳شرقی °۲۹٫۲۶۲۲شمالی / ۵۱٫۲۰۵۳;۲۹٫۲۶۲۲

اطلاعات کلی

کشور

 ایران

استان

بوشهر

شهرستان

دشتستان

بخش

نام(های) دیگر

برازجون

نام(های) قدیمی

تااوکه

مردم

جمعیت

بیش از صد هزار نفر

زبان‌ گفتاری

فارسی

مذهب

شیعه

جغرافیای طبیعی

ارتفاع از سطح دریا

۸۰ متر

اطلاعات شهری

شهردار

۰۰۰

پیش‌شماره تلفنی

۰۷۷۳

تابلوی خوش‌آمد به شهر

به شهر تاریخی برازجان خوش‌آمدید

 

 

 

شهرستان دشتستان در استان بوشهر است. مرکز این شهرستان شهر برازجان است.

جمعیت و وسعت

شهرستان دشتستان از نظر جمعیت و مساحت بزرگ‌ترین شهرستان استان بوشهر می باشد. حدود ۰۰۰/۳۱۰ نفر جمعیت را داراست و وسعت آن ۳۷۱/۶ کیلومتر مربع است.

موقعیت

شهرستان دشتستان در شرق استان بوشهر از جنوب به شهرستان تنگستان، از مغرب به شهرستان بوشهر از شمال به شهرستان گناوه و در مشرق به استان فارس منتهی می شود.

خرما مهم‌ترین محصول کشاورزی این منطقه بوده و نقش مهمی در اقتصاد این شهرستان و استان و کشور دارد.

تاریخ

دشتستان از قدیمی‌ترین مناطق ایران است.شهرستان دشتستان قدیمی‌ترین شهرستان استان و از قدیمی‌ترین شهرستان ایران می‌باشد که قدمت آن تقریبا تا ۷هزار سال[نیازمند منبع] می‌رسدو که در آن زمان از مهمترین مناطق ایران بوده. از آثار تاریخی می‌توان به کاخ زمستانی کورش در شهر برازجان- شهر تاریخی توز یا توج - تل مر - تل خندق - گور دختر( آرامگاه دختر کورش ) - آتشکده (در نزدیکی تل خندق) - کاروانسرای مشیرالملک (در شهر برازجان) و... که تمامی این آثار در دشتستان و اطراف برازجان قرار دارند اشاره کرد.

تقسیمات کشوری

این شهرستان از ۶بخش و ۱۲دهستان دارای ۸ شهر و ۱۹۲ روستا تشکیل شده‌است.

شهرها: برازجان و دالکی

 

شهرها: آب پخش.

 

شهرها: سعدآباد و وحدتیه

 

شهرها: شبانکاره .

 

شهرها: تنگ ارم                                  

شهرها: کلمه.

 

برازجان

برازجان شهری است در استان بوشهر. این شهر در ۶۰ کیلومتری شهر بوشهر واقع شده و مرکز شهرستان دشتستان می باشد. این شهر 120 هزار نفر جمعیت دارد و در ارتفاع ۷۰ متری از سطح دریا واقع شده است. برازجان دومین شهر بزرگ و پرجمعیت استان بوشهر است.  اقلیم این شهر گرم و خشک است اما به دلیل دسترسی به منابع کافی آبهای زیرزمینی و رودخانه های دائمی در نواحی اطراف شهر کشاورزی رونق خوبی دارد. انبوه نخلستانهای این منطقه که در دید اول جلب توجه میکند بالغ بر 5/2 میلیون اصله درخت خرما میشود.
برازجان از دو کلمه "براز" و "جان" تشکیل شده است. "براز" بمعنی بزرگ و جان=گان که قید مکانی است و روی هم می شود جایگاه بزرگ. البته با وجود آثار باستانی بسیار قدمت این شهر محرز است. برازجان در قسمت شمال شرقی استان بوشهر واقع است با مختصات جغرافیایی طول: 51. 12 و عرض: 29. 16 و در ارتفاع 65 متر از سطح دریا. شهر بر سه راهی کازرون، بوشهر و اهرم قرار دارد. مردمی خونگرم و مهمان نواز دارد. از بدو ورود به شهر چند چیز جلب توجه مسافر می کند. اول تضاد شکل و معماری شهر با موقعیت تاریخی و جغرافیایی آن است، دوم تنوع نژادی مردم با اینکه از دو و یا سه تیره کهن بیشتر نیستند. و دیگری انبوه موتور سیکلت های در حال تردد در سطح شهر و اطراف آن شهر را اندکی شلوغ کرده است. بازار قدیمی شهر که به نام "بازار سرپوشیده" شهرت دارد نسبتاً جالب است اما صنایع دستی منطقه در آن یافت نمی شود. یک قلعه قدیمی که در حال بازسازی است و سالها قبل زندان بوده در میدان مرکزی شهر خودنمایی می کند. لهجه برازجانی شنیدنی و جذاب است و اساسا بر زبان فارسی مبتنی است. مردم شهر برازجان از نژاد فارس هستند و این شهر در گذشته جزئی از ایالت فارس بوده است. در این شهر دو نشریه محلی منتشر می شود که معتبرترین آن "اتحاد جنوب"و"دریای جنوب" می باشد که تعداد و تیراژ آنها نیز هر سال افزایش می یابد. در مزارع و کشتزارهای حومه شهر انواع محصولات کشاورزی و صیفی جات تولید میشود که از مهم‌ترین آنها می توان به خرما,تنباکو,کاهو,کنجد و. . . " اشاره کرد.
شهر برازجان از لحاظ نوع معماری و محکم سازی در سطح کشور رتبه بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. اغلب بناهای ساخته شده در دو دهه‌ی اخیر بتون آرمه‌ای بوده که در برابر زلزله و بلایای طبیعی مقاومت بسیار خوبی خواهد داشت. دو مسیل بسیار عریض از میان شهر عبور میکند که از دامنه کوههای شرقی شهر شروع شده و به حومه‌ی جنوبی شهر ختم میشود که در کنترل سیل نقش مهمی را ایفا میکند و فقط در هنگام بارندگی آب دارد. میزان بارش سالیانه در شهر برازجان 250 میلیمتر است و غالب اوقات بارش به صورت رگبار و بسیار شدید است که باعت میشود تعداد روزهای دارای بارندگی در سال نسبتاً کم باشد. گرمای تابستان شدید و همواره با هوای مرطوب همراه است. بهترین زمان برای سفر به این شهر از دی ماه تا فروردین است.

 

 آثار تاریخی
در این شهر، نشانه های متعددی از تاریخ کهن و باستانی به چشم می خورد. آثار باستانی متعلق به دوران هخامنشیان که از قرن ششم تا چهارم قبل از میلاد مسیح بر ایران و بخش اعظمی از خاورمیانه حکمرانی داشته اند، در کاوش های باستان شناختی در دهه های اخیر در این شهر به دست آمده که نشان از توجه پادشاهان و حاکمان هخامنشی به این منطقه دارد. کاخ متعلق به کوروش کبیر بنیان گذار هخامنشیان(دربرازجان) در کنار آثار باستانی دیگر از این دوره، جایگاه و اهمیت این ناحیه را در دوران پادشاهی هخامنشیان نشان میدهد. در دوران ساسانی نیز این منطقه از جمله نواحی مهم و مورد توجه به شمار می رفت. آثار باقی مانده از دوران ساسانی در این منطقه، بیانگر اهمیت و جایگاه تجاری – سیاسی و نیز رشد و تکامل شهر نشینی در این ناحیه به شمار می رود. شهر توز یا (توج) که امروزه آثار و بقایای آن در شهرستان دشتستان ] حد فاصل بخش سعد آباد و شبانکاره [ قرار دارد، یکی از مراکز شهری – صنعتی و تجاری مهم ایران و مناطق ساحلی خلیج فارس در دوران ساسانیان و قرون نخستین اسلامی بوده که حتی تا دوران حکومت آل بویه ] دیلمیان [ نیز حیات و فعالیت خود را حفظ نموده است. بر اساس گزارشهای مورخین و جغرافی دانان مسلمان، شهر توز منسوب است به اردشیر بابکان ] اوایل قرن سوم میلادی [ بنیانگذار دولت ساسانی. پارچه گلدوزی شده این شهر که به پارچه توزی مشهور بود از جمله محصولات هنری و صنعتی این شهر به شمار می رفت و از شهرت خاصی برخوردار بود به طوری که در شاهنامه فردوسی هم مورد اشاره قرار گرفته و نیز در خلال جنگ های صلیبی از جهان اسلام به اروپا انتقال یافته و مورد استقبال علافه مندان اروپایی قرار گرفته است. از سکه های ضرب شده در این شهر نیز سکه های متعلق به دوره آل بویه یا دیلمیان در دست می باشد. در شهر برازجان و اطراف آن علاوه بر آثار برجای مانده از دوران باستان و قرون میانه تاریخ ایران، آثار و ابنیه بر جای مانده از قرون اخیر و تاریخ معاصر ایران نیز وجود دارد. و از نقطه نظر تاریخی و معماری از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است. در دوران معاصر و جدید نیز منطقه دشتستان و به ویژه شهر برازجان و مناطقی همچون سعد آباد و شبانکاره نقش بسیار فعال و حساسی در تحولات تاریخی جنوب کشور ایفا نموده است. جایگاه دشتستان و به ویژه شهر برازجان به عنوان مرکز مبارزات ضد استعماری مردم جنوب کشور در خلال جنگ جهانی اول ] 1917- 1914 م [ و مقاومت مردم این منطقه در برابر حملات و هجوم های ارتش اشغالگر انگلستان از جمله نقاط برجسته تاریخ این منطقه در دوران معاصر به شمار می رود. ظهور افراد مبارز و وطن دوستی همچون "غضنفرالسلطنه برازجانی" به همراه ظهور افراد دانشمند و تحصیل کرده که پیشتاز فرهنگ جدید و آموزش و پرورش نوین در جنوب ایران شده و مدرسه سعادت بوشهر را اداره کردند، از جمله نشانه های حیات و کوشش مردم این منطقه و جایگاه برجسته آن ها در تاریخ جنوب ایران و بلکه تاریخ ایران به شمار می رود. از آثار گردشگری:کاروانسرای مشیرالملک. بازارقدیمی و کاخ کورش(برازجان}-گوردختر. کوشک اردشیروآبشاررودفاریاب(بشتکوه)-بل مشیر و کاروانسرا-کوه قلعه(ارتفاعات گیسکان)-کاخ بردک سیاه(درودگاه)-قنات تاریخی زیرراه(مربوط به دوره ساسانیان). سواحل رودشابور و چهل خانه(سعدآباد)-امامزاده ابراهیم(ع)و. . . در منطقهی کوهستانی باغ تاج واقع در شرق برازجان خرابه های یک قلعهی بسیار قدیمی مشتمل بر شالوده ی دیوارها و ستون ها و پله کان هایی که از سنگ و کچ ساخته شده است وجوددارد این قلعه که بر فراز یکی از کوهها و بر لب پرتگاهی مخوف بنا گردیده در پشت این کهو، دره هشت‌رود (هشرو) واقع شده است. در مسیر این قلعه عظیم اثار آسیاب خرابه ای است که مربوط به دوره ساسانیان بوده است. بنای گور دختر در روستا پشت پر از معماری دوران هخامنشی می باشد که شبیه پاسارگاد می باشد.

 

یکی از آثار باستانی برازجان دژ است. یکی دیگر از آثارهای باستانی‌های برازجان کاخ زمستانی کوروش است. از دیگر آثار باستانی برازجان می‌توان به تل مر نیز اشاره کرد. گور دختر و کوه قلعه واقع در کوههای گیسکان مجاور شهر برازجان از دیگر آثار باستانی این شهر بشمار می‌آید.

شهر برازجان در شرق بندر بوشهر و بر سر راه ارتباطی و بازرگانی شیراز به بوشهر و شیراز به عسلویه واقع شده‌است.

جاذبه‌های تاریخی

در برازجان آثار تاریخی مهمی وجود دارد ازجمله:

۱- : در جنوب غربی برازجان، با قدمتی حدود ۲۵۰۰ سال که تلاش برای یافتن بقایای آن ادامه دارد.

۲-

۳- کاخ بردک سیاه: در ۱۲ کیلومتری شمال غرب برازجان، روستای درودگاه؛ مربوط به داریوش هخامنشی که تلاش برای یافتن بقایای آن ادامه دارد.

۴- کوشک اردشیر: در مجاورت گوردختر؛ مربوط به عهد اردشیر ساسانی، ساخته شده با سنگ و ساروج.

۵- : در قلب برازجان، مربوط به اوایل قاجاریه، ساخته شده از سنگ با نمای بسیار زیبا و منحصر به فرد. این بنا در زمان پهلوی زندان بوده (از زندانیان معروف: آیت‌الله طالقانی، مهندس بازرگان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بهرمانی و...) و اکنون در حال بازسازی است. همچنین کوه قلعه (در ارتفاعات شرق برازجان)، پل مشیرالملک (۲۴ کیلومتری شمال برازجان)، کاروانسرای دالکی، چهل خانه سعد آباد، قصر دختر و گوری گاه در تنگ ارم، قلعه سبز در شبانکاره، سد سبا در روستای کان سرخ وحدتیه (مربوط به هخامنشیان)، قلعه غضنفر السلطنه در کوه قلعه، بازار قدیمی و سرپوشیده برازجان ازجمله آثار تاریخی دشتستان هستند.

 

آشنایی با کاروانسرای مشیرالملک - بوشهر

فرهنگ و تاریخ > تاریخ ایران  - همشهری آنلاین:
کاروانسرای مشیرالملک در ضلع شرقی میدان مرکزی شهر برازجان در استان بوشهر قرار دراد

 این کاروانسرا در سال 1250 شمسی به فرمان حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک با هزینه‌ای معادل 40 هزارتومان ساخته شد

معمار این ساختمان حاج محمد رحیم شیرازی سازنده پل مشیر و کاروانسرای دالکی است که به طرز ماهرانه‌ای اقدام به ساخت این بنا به سبک معماری زندیه کرده است.                                      کاروانسرای مشیرالملک (دژ برازجان)

 

عمده مصالح تشکیل دهنده این کاروانسرا سنگ، گچ و ساروج است و در کف آن از تخته سنگ‌های بزرگ تراشیده شده، استفاده شده است.

بام کاروانسرای مشیرالملک نیز با سنگ پهن تراشیده شده مفروش شده بود که به هنگام بارندگی آب باران بوسیله ناودان‌های سنگی که به طرز جالبی تعبیه شده بودند به بیرون از کاروانسرا هدایت می‌شد.

در دیوار ضلع غربی کاروانسرا درب ورودی بسیار بزرگی از جنس چوب قرار دارد که راه ورودی اصلی به حیاط کاروانسرا بوده است.

در همین ضلع طبقه دوم کاروانسرا وجود دارد که به شاه‌نشین معروف است. در جلوی شاه‌نشین یک تراس نسبتاً وسیع رو به خارج وجود دارد.

در دو طرف این شاه‌نشین راه پله هایی وجود دارد که پشت بام کاروانسرا را به محوطه دیگری که اندرون کاروانسرا و مخصوص زنان و کودکان بوده است وصل می‌شود.

این بنا مثل سایر کاروانسرا‌های دیگر دارای 4 برج مرتفع است. مساحت کل بنا 7000 متر مربع با زیر بنایی در حدود 4200 متر مربع می‌باشد.

کاروانسرای مشیرالملک مجموعاً دارای 68 باب اتاق و حجره بوده که به دلیل تغییر کاربری آن در دوره‌های بعدی تعداد اتاق‌ها کم یا زیاد شده‌اند.

 

از این بنا تا سال 1300 شمسی به عنوان کاروانسرا استفاده می‌شد که به دلیل واقع شدن شهر برازجان بر سر راه تجارتی شیراز به بوشهر مکانی مناسب جهت استراحت کاروانیان بوده است.

از سال 1300 شمسی که قشون نظامی به برازجان وارد شد این کاروانسرا محل مناسبی برای استقرار نظامیان شناخته شد.

از سال 1335 با تغییرات و تعمیراتی، این بنا در اختیار شهربانی قرار گرفت که از آن به عنوان زندان استفاده می‌شد. به همین دلیل به دژ برازجان معروف شد.

این بنا سال 1377 با پیگیری‌های مکرر مدیریت میراث فرهنگی بوشهر به دلیل اهمیت و ارزش آن تخلیه شد و در جهت کاربری فرهنگی و هنری این اثر تاریخی مرمت‌های لازم روی آن صورت گرفت.

کاروانسرای مشیرالملک در سال 1362 به شماره 1638 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

 

 

 

جاذبه‌های طبیعی

گیسکان، کوهستان سر به فلک کشیده و استوار چون مردم دشتستان، در شرق برازجان قرار دارد. رود شاپور (با ۲۳۰ کیلومتر طول) و دالکی (با ۲۱۵ کیلومتر طول و رود فصلی معروف آرد و در برازجان، از رودهای معروف شهرستان هستند. از درختان معروف این سرزمین نخل، گز، کویر و کنار (سدر) را می‌توان برشمرد. از حیوانات بومی هم می‌توان به گراز، بزکوهی، مارمولک و گوسفند و از پرندگان هم به کلاغ زاغی (قلاسوزوک)، فنچ تاجدار، فنچ مجنون، تیهو، چغول و سینه سرخ اشاره کرد. مهمترین جاذبه‌های طبیعی دشتستان عبارتند از: نخلستانهای سرسبز، شاهزاده ابراهیم(ع) در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی برازجان و ارتفاعات اطراف آن، کوهستان گیسکان (دشت نرگسی و بام بلند)، آبشار شول، آبشار فاریاب در پشتکوه، چشمه زیرراه در ۱۵ کیلومتری برازجان (روستای زیرراه)، چشمه آب گوگردی در دالکی، پارک جنگلی سرکره در ۸ کیلومتری جنوب برازجان، امامزاده شاه پسرمرد در بوشکان، سد انحرافی سرقنات، سد رئیسعلی دلواری (شبانکاره).

کشاورزی

برازجان قطب کشاورزی استان است و کشاورزی آن قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارد. مجموع اراضی مزروعی این شهرستان ۲۴0۰۰۰ هکتار است. مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است که از بیش از 10000000 اصله نخل به دست می‌آید. مهمترین انواع نخل در این منطقه کبکاب، خاصه، قصب و شیخالی هستند. بیشترین کلزا، کاهو، تنباکو و گندم استان در دشتستان به دست می‌آید.

سوغات

مهمترین سوغاتی برازجان عبارت است از: خرما، رطب، خارک، حصیر و سایر محصولات بافته شده با برگ نخل، ظروف سفالی، قالی، قالیچه، گبه، گلیم، نمد، گیوه، عبا، ملحفه، قبا، ارده (شیره کنجد)، قلیه ماهی و میگو، انواع حلوا، رنگینک؛ گرده و مشتک و انواع دیگر نان محلی، لورک و ماست و سایر لبنیات محلی، خاک شیر (درمان درد معده)، زیره، بنگو، گل گاوزبان و شنبلیله.

صنعت

شهرک صنعتی بزرگ برازجان و شهرک صنعتی خوشاب دو شهرک صنعتی دشتستان هستند. از مهمترین کارخانه‌های آن می‌توان به سیمان دشتستان، گچ، دو کارخانه آرد، موادغذایی، دستمال کاغذی مبارک و وسایل بهداشتی، ایزوگام، لوله پلی اتیلن و صنایع مرتبط با نخیلات اشاره کرد.

مراکز آموزش عالی

دانشگاه آزاد واحد برازجان، دانشگاه پیام نور، دانشکده کشاورزی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، مرکز تربیت معلم شهید رجایی، دبیرستان های تیز هوشان، مدرسه علمیه ۱۴ معصوم (ع) آقایان و حضرت رقیه (س) (بانوان)، مراکز آموزش عالی دشتستان هستند که همگی در برازجان قرار دارند.

مراکز علمی کمک درسی دانش آموزان

آموزشگاه زبان رایحه، آموزشگاه زبان قائدی1و2و3، آموزشگاه زبان پیک زبان، آموزشگاه زبان نسیم دانش، کانون فرهنگی آموزش قلم چی، موسسه گاج، موسسه پارسه، موسسه گزینه دو، آموزشگاه علوی، موسسه علمی آزاد پویان، موسسه فنی و حرفه ای جوانه

وضعیت فرهنگی

نشریه‌ها

اتحاد جنوب، دریای جنوب، آوای توّج

کتابخانه‌ها

مرکزی (۱۵٬۰۰۰ جلد)، شهید بهشتی (7000 جلد) و شهرداری (5000جلد)؛ کتابخانه سایر شهرها نیز به تناسب جمعیت آن شهر کتاب دارد.

کتابنامه (برازجان)

 

  • دلاوران دشتستانی؛ نوشته: اسماعیل شهر سبزی، ناشر : نوید شیراز.
  • جایگاه دشتستان در سرزمین ایران وتحولات اجتماعی برازجان؛ نوشته: سروش اتابک زاده.
  • دشتستان در گذر تاریخ؛ نوشته: محمد جواد فخرایی.
  • دشتستان کبیر از جم تا تبریز؛ نوشته: عبدالله دشتی.
ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:برازجان (دشتستان مهد شیران و دلیران ),برازجان,دژ برازجان,كاروانسراي مشيرالملك, توسط حسين جنگي

 

خيس شدن گوشي

تصویر کنید ؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر ، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید! اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99% مواقع!) تمامی امید و آرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است! اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند! ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است!

ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید! :

Ernesto Londoño ، خبرنگار واشنگتن پست ، پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمیگردد و شروع میکند به شستن دست و رویش ، اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی قرار بود ، ناگهان در چند لحظه کیف میگردد و گوشی BlackBerry نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد! پس از اینکه از شوک حادثه خارج میشود ، سریع گوشی را از آب خارج میکند ، باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار میکند! اما پس از اندکی هنگامی که میبینید این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد حالت کما شده است ، به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس میگیرد و از او کمک میخواهد. دوست عزیز هم در پاسخ او میگوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته! همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم (ترفندستان) ولی این نکته دیگر واقعأ ظریف است! سر انجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می ماند ، کاملأ سالم و مانند روز اولش میشود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد.
این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است ، البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که ظاهرأ وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار میکند و فاش شدن نامش برای او دردسر ساز خواهد بود.

اما در این زمینه میتوان عمل دیگری را نیز صورت داد:
گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود. الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود.

این روش شاید بیشتر قابل ادراک تر باشد! اما کارایی روش اول بیشتر است.
همچنین از این روش برای خشک سازی iPod ، دوربین فیلمبرداری و امثال این دستگاه ها نیز میتوان استفاده کرد.

 

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منویStart، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیزRun وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Runرا در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

برای این کار:

ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.
 
لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:Run,افزودن Run به منوی Start ویندوز7 ویستا,ويندوز 7,start, توسط حسين جنگي
 

مهم این نیست که وسیله نقلیه کنونی شما چقدر جذاب و دلچسب است. مساله این است که همیشه چیزی جذاب تر از آن وجود دارد. در اینجا لیستی از جذاب ترین وسایل نقلیه ای را آماده کرده ایم که تقریبا هیچ گاه آنها را لمس هم نخواهید کرد. اگر فکر می کنید که زیادی غلو می کنیم، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.



 

۹- Necker Nymph

narenji_ir_5748353.jpg

این سورتمه سه نفره می تواند شما را به گردشی دو ساعته از دیدنی های زیر آب ببرد. البته به شرط اینکه با پرداخت هفته ای ۸۸ هزار دلار قایق تجملاتی سر ریچارد برانسون را در جزایر بریتیش ویرجین کرایه کرده و هفته ای هم ۲۵ هزار دلار اضافه بر آن، برای Nymph سواری از جیب مبارک هزینه کنید. نکته جالب درباره این زیردریایی کوچک این است که Necker Nymph با استفاده از قدرت موتور به زیر آب برده می شود. پس در صورتی که مشکلی برای قوای محرکه و موتور آن پیش بیاید، شما به راحتی به سطح آب برخواهید گشت.



 

۸- ‬ هامر ۲۰۱۲

hummer-100308-02.jpg

از یک دیدگاه، ظاهرا ابعاد پر ابهت و خاستگاه نظامی هامر خریدارانش را تشویق می کند تا هزینه های آن را عهده دار شوند. اما در عمل به جای یک ماشین سواری لذت بخش، با یک غول وارد شهر خواهید شد. سوخت این ماشین در شهر تقریبا ۲۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. آنقدر سنگین است که به احتمال زیاد تعدادی از کانال های زیر زمینی و آبراهه ها را می شکند. پارک کردن آن هم در جاهای شلوغ تقریبا غیر ممکن است. البته این روزها جایگزین های شهری ارزانتری را هم برای هامر می توانید پیدا کنید. و همه این مسائل باعث شده که جنرال موتورز در بازاریابی و فروش هامر با مشکل مواجه شود. پس احتمالا آینده ای برای این غول زیبا متصور نیست و مدل ۲۰۱۲ آن هیچ گاه به بازار عرضه نخواهد شد.



 

۷-‬ کشتی فضایی شماره دو ویرجین گالاکتیک

spaceshiptwo-100308-02.jpg

اگر خواننده قدیمی نارنجی باشید، احتمالا با این فضاپیما و شوالیه سفید حمل کننده آن آشنا هستید. دیگر از صبر کردن برای یک برنامه منسجم فضایی از طرف ناسا و فضانورد شدن ناامید شده اید؟ پس همین الان یک بلیط کشتی فضایی شماره دو شرکت ویرجین گالاکتیک را بخرید تا زودتر به آرزوی تان برسید. این شرکت وعده داده که بتواند اولین سری توریست های فضایی را تا آخر ۲۰۱۱ از نیو مکزیکو به فضا بفرستد. این شرکت با ۲۰۰هزار دلار ناقابل با سرعت ۳ ماخ (سه برابر سرعت صوت) شما را به ارتفاع ۹۲ کیلومتری در فضای زیر-مداری کره زمین خواهد فرستاد. البته برای سفر به مدار زمین به سرعتی ۸ برابر سریع تر از این نیاز دارید و به ارتفاعی سه برابر بالاتر از این باید پرواز کنید. برای یک مقایسه کوچک بهتر است بدانید که هواپیمای قاره پیمای بوینگ ۷۴۷ معمولا در ارتقاع ۱۰ تا ۱۲ کیلومتری از سطح زمین پرواز می کند.



 

۶-‬ فضاپیمای Orion

orion-100308-02.jpg

اگر می خواهید به ایستگاه فضایی بین الملی، کره ماه، یا (در آینده نزدیک) سیاره مریخ سری بزنید، ناسا فکر می کند که جواب سوال تان را دارد: Orion، وسیله نقلیه سرنشین دار اکتشافی است که جزیی از پروژه Constellation ناسا بوده و قرار بود جایگزین شاتل های فضایی مسن امروزی گردد. این فضاپیما قرار بود یادآور آپولو و ماموریت های موفقیت آمیز آن باشد. اما در فوریه ۲۰۱۰ آقای اوباما پروژه صورفلکی (Constellation) را از بودجه فدرال سالیانه حذف کرد. متاسفیم که برنامه تعطیلات بعدی تان به هم خورد! به فکر سفر به جای دیگری باشید.



 

۵- F-22 Raptor

f22raptor-100309-02.jpg

به جز اینکه شما قهرمان خلبانان هواپیماهای جنگنده ارتش آمریکا باشید، سوار شدن بر F-22 Raptor و هواپیما سواری در آسمان تنها می تواند برای تان خواب و خیالی خوش باشد. F‪-‬22 یکی از پیشرفته ترین جت های جنگنده دنیا است که برای ردیابی و نابودی هواپیماهای دشمن بدون کشف و دیده شدن طراحی شده است. ترکیبی از طراحی صاف و آیرودینامیک به همراه نیروی موتور و شتاب تقویت شده، به این جت زیرک اجازه می دهد تا بدون استفاده از سامانه afterburner خود، دزدکی و با سرعت مافوق صوت به گشت زنی بپردازد



 

۴- بوگاتی ویرون

bugatti-100308-02.jpg

برچسب قیمت ۱.۷ میلیون دلاری این کوچولو، آن را به گران ترین اتومبیل حال حاضر دنیا تبدیل کرده است. (البته شاید ماشین های عتیقه ای با قیمت بالاتر از این بتوانید بیابید.) ممکن است که در راه بندان های شهری تجربه رانندگی با آن تفاوت چندانی با پراید ۱۱۱ نداشته باشد. اما در یک جاده مناسب و خلوت، سرعت این بوگاتی به بیش از ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت می رسد. ولی هنگام رانندگی با بالاترین سرعت، شما تنها برای ۱۲ دقیقه رانندگی، سوخت در باک بوگاتی خواهید داشت. البته از این بابت باید بسیار خوشحال باشید، زیرا اگر باک Bugatti Veyron کمی بیشتر جا داشت، در آن سرعت تایرهای ماشین بعد از ۱۵ دقیقه آتش می گرفتند. البته این هم یک تخمین است که هنوز آزموده نشده!



 

۳-‬ کشتی هوایی شخصی

zeppelin-100308-02.jpg

این کشتی زیبا و باشکوه که در سال ۲۰۰۴ تنها در کاتالوگ سال نو Neiman Marcus مشاهده شد، کشتی پرنده ۷۵ متری ۱۰میلیون دلاری صنایع Zeppelin Luftschifftechnik آلمان است. این کشتی تنها ظرفیت ۱۲ نفر سرنشین را دارد و می تواند تا ۲۴ ساعت به پرواز ادامه دهد. البته مقایسه ان با اجدادش در دهه ۱۹۳۰ کمی از ابهت آن می کاهد. Hindenburg با طول ۲۴۵ متر و ظرفیت ۴۰ خدمه و ۵۰ مسافر، همانند یک هتل شناور بر روی ابرهای اقیانوس اطلس بوده است.



 

۲- M400 Moller Skycar

moller-skycar-100308-02.jpg

کمی بعد از اولین پرواز برادران رایت، حالا نوبت به وصال ماشین های پرنده رسیده است. درست است که ما هنوز بر روی زمین رانندگی می کنیم، اما کم کم مقدمات بنیادین و تجربی رانندگی در آسمان هم در حال فراهم شدن است. اگر شما هم هنگام خستگی مسافرت، آرزو می کنید که ای کاش می شد پرواز کنم و زودتر به خانه برسم، ماشین آسمانی مولر دقیقا راست کار شما است. افسوس که طراحی و توسعه این ماشین نزدیک به یک دهه است که ادامه دارد و هنوز به پایان نرسیده. پس فعلا خرید یک هلیکوپتر تنها راهنمایی است که می توانیم داشته باشیم.



 

۱-‬ موش خرمای رباتی

groundhog-vehicle-100308-02.jpg

اگر از گشت و گذار روی این زمین آلوده خسته شده اید، ممکن است فکر کنید باید زندگی واقعی را در زیر زمین بیابید. خب، گروهی از مهندسان روبوتیک دانشگاه Carnegie Mellon هم همین فکر را می کنند و دست به ساخت موش خرمای رباتی زده اند تا در شرایط سمی درون معادن به کار و فعالیت بپردازد. به نظر می رسد نشستن بر روی صندلی این ماشین، سواری راحتی به عمق زمین باشد، هر چند که شاید آغازگر سفر مرگ باشد.

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:جذاب,وسایل نقلیه,جذاب ترین وسایل نقلیه , توسط حسين جنگي